Challenging Times

Hallo,

We leven in een wereld die constant wijzigt.  Een boutade ? Neen, realiteit !

Ook bij onze nieuwe klant BCV/Ventilair spreekt men over continue verandering : nieuwe toestellen, meer regeltjes, extra opleiding nodig om alles te volgen, de kleine bedrijven hebben het moeilijk om te volgen,  … professionaliseren… Sounds familiar, doesn’t it

En inderdaad ook in de software/hardware zien we een razendsnelle evolutie , denk maar aan : smartphones , tablets, cloudcomputing, NAV2013, Azure, Office365 … wist je dat 1 op de 2 nieuwe outlookomgevingen vandaag al in Office365 opgezet wordt.

De recentste wijziging is de wens om vlugger resultaat te hebben aan goedkopere kost ( de klant ) , groter marktaandeel ( microsoft ) , rendabelere projecten (de partner)

Wij werden onlangs geselecteerd om deel te nemen aan het GR2R programma ( nog één keer : global road to repeatability ).

Vorige week hebben we de kick off meegemaakt in Wenen van dit programma die in totaal 18 workshops zal duren.

Deze evolutie van REPEATABLE BUSINESS zal een grote impact hebben op het partnerkanaal de komende jaren.

Enkele krijtlijnen :

1/ klant is meer en meer geïnformeerd over de mogelijkheden alvorens hij contact neemt

2/ klant wil zekerheid

3/ klant wil geen (IT) zorgen

4/ klant wil vandaag liever een betaalbare audi dan een dure maserati

Deze switch zal zeker en vast ook een impact hebben op de organisaties en business modellen van ERP leveranciers ( zowel vendor als partner )

Boeiend ? Natuurlijk !

Tijdens de eerste 3 dagen werd het alvast duidelijk dat we (1) de goeie visie hebben en (2) al een hele weg hebben afgelegd ( en het is niet wij die het gezegd hebben ).

Komt er nu op aan om verder te werken tot aan de finish en vanaf dan opnieuw goed te luisteren naar de markt (de klant)

Uiteindelijk heeft de markt altijd gelijk !

Microsoft vroeg ons bij de closing sessie 3 zaken te noteren van wat ons bijbleef van deze eerste workshops.  Wij noteren alvast : HELP ( zeer veel zaken te doen), SIMPLICITY , OPPORTUNITIES

Wim Vandesompele, Managing Director Astena

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s